R 19MP 

do ÂściÂągnięcia; ebook; download; pdf; pobieranie

  • Index
  • r 01.05 (3)
  • 4 (46)

WÄ…tki

  • Index
  • Cornwell, Patricia Trace
  • Krzysztof Borun Czlowiek z mgly
  • Blake Jennifer Krolewska krew
  • Colleen Thompson Fade the Heat (epub)
  • Berthold, Will Pinien sind stumme Zeugen
  • R14 03 (11)
  • Bentley Little Dominium
  • Barbara Dunlop Beauty
  • Brin David Listonosz
  • Bidwell George Adam syn Oliwii(1)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • zawrat.opx.pl

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Podstawy programowaniaw jêzyku JavaScriptAby po³¹czyæ wszystkie procedury obs³ugi zdarzeñ, tj.metody, parametry,funkcje, zmienne oraz operatory, JavaScript wprowadza prosty zbiór instrukcjiprzypominaj¹cych instrukcje dostêpne w BASIC-u lub Javie.Jeœli masz jakiekolwiek doœwiadczenie programistyczne, to poœwiêcenie kilkuminut na przegl¹dniêcie dokumentacji firmy Netscape dotycz¹cej instrukcji wJavaScripcie pozwoli Ci na rozpoczêcie pisania swoich w³asnych programów w tymjêzyku.Jeœli jednak nie masz ¿adnego doœwiadczenia programistycznego, to wdalszej czêœci tego rozdzia³u znajdziesz podstawowe informacje, które bêd¹niezbêdne w dalszej pracy.Czym jest program?Niezale¿nie do u¿ywanego jêzyka programowania, program jest zawsze zbioreminstrukcji opisuj¹cych, w postaci zrozumia³ej dla komputera, czynnoœci, którechcesz wykonaæ.W naj­prostszym przypadku wykonywanie programu rozpoczyna siêna samym pocz¹tku listy in­strukcji, po czym kolejno wykonywane s¹ wszystkie,a¿ do samego koñca prog­ramu.Tak dzieje siê w poni¿szym przyk³adzie:// pocz¹tek programu - UWAGA: linie rozoczynaj¹ce siê symbolem '//'// traktowane s¹, jako komentarzdocument.write(document.title + "");document.write(location.toString());// koniec programuJednak¿e rzadko bêdziesz chcia³, aby program by³ wykonywany w taki prostysposób, od pocz¹tku do koñca, zw³aszcza w JavaScripcie, wypisanie komunikatu nastro­nie WWW jest znacznie prostsze w HTML-u ni¿ w skryptach JavaScript.Z tegopowodu wiêkszoœæ jêzyków programowania udostêpnia grupê instrukcjiumo¿liwiaj¹cych modyfiko­wanie sposobu wykonywania programu.Instrukcja ifPierwsza instrukcja, która pozwala na modyfikowanie sposobu wykonywaniaprogramu nazywana jest instrukcj¹ if.Umo¿liwia ona stworzenie bloków kodu,które zostan¹ wykonane wy³¹cznie w przypadku, gdy zostanie spe³niony konkretnywarunek.Za³Ã³¿my, ¿e dysponujesz formularzem, w którym u¿ytkownik powinienpodaæ swoj¹ p³eæ.W takim wy­padku mo¿esz powitaæ u¿ytkownika w odpowiednisposób, zale¿ny od jego p³ci:if ( form.theSex.value == "male" ) {document.write("Dziêkujemy Panu za odpowiedŸ");}if ( form.theSex.value == "female" ) {document.write("Dziêkujemy Pani za odpowiedŸ");}Jeœli powy¿szy fragment kodu zosta³by uruchomiony oraz w³aœciwoœæform.theSex.value przyjê³aby wartoœæ "male", to wykonana by³aby pierwsza metodadocument.write().Jeœli jednak w³aœciwoœæ ta przyjê³aby wartoœæ "female", tozosta³aby wykonana druga metoda document.write().Blok kodu umieszczony z prawej strony instrukcji if powoduje porównaniewartoœci w³aœ­ciwoœci form.theSex.value z ³añcuchem znaków "male".Porównanieto kontrolowane jest przez operator porównania.W naszym przypadku operator ==okreœla, czy obie wartoœci s¹ równe.Wszystkie operatory porównania dostêpne wjêzyku JavaScript zosta³y przedsta­wione w tabeli 19.4.Tabela 19.4: Operatory porównania dostêpne w jêzyku JavaScriptOperatorOpis operatoraUwagi==Równya == b: sprawdza, czy a jest równe b.!=Ró¿nya != b: sprawdza, czy a jest ró¿ne od b.Wiêkszya > b: sprawdza, czy a jest wiêksze od b.Instrukcja if … elsePoprzedni przyk³ad mo¿esz tak¿e zapisaæ w nieco odmienny sposób, u¿ywaj¹cpostaci instrukcji if, zawieraj¹cej instrukcjê else:if ( form.theSex.value == "male" ) {document.write("Dziêkujemy Panu za odpowiedŸ");}else {document.write("Dziêkujemy Pani za odpowiedŸ");}W tym przyk³adzie nie potrzebujesz sprawdzenia drugiego warunku, w koñcu jedenu¿yt­kownik jest tylko mê¿czyzn¹ lub tylko kobiet¹.Dlatego te¿ mo¿esz u¿yæinstrukcji else, która informuje program o tym, aby w przypadku, gdy testwypadnie niepomyœlnie, wykonana zosta³a druga metoda document.write.W obu powy¿szych przyk³adach, w miejscu wywo³ania metod document.write()mog³aby zostaæ podana dowolna iloœæ instrukcji, jedynym warunkiem jest to,¿e musia³yby one zostaæ umieszczone wewn¹trz odpowiedniej pary nawiasówklamrowych.PêtleCzasami bêdziesz chcia³, aby okreœlona grupa instrukcji by³a wykonywana œciœlepodan¹ iloœæ razy.Jêzyk JavaScript dostarcza dwóch rodzajów tak zwanych„pêtli”, czyli instrukcji pozwalaj¹cych na kilkukrotne wykonanie tej samejgrupy instrukcji.Pierwsza z nich, zwana „pêtl¹ for”, jest idealna wsytuacjach, gdy chcesz, aby grupa instrukcji wykonana zosta³a œciœle okreœlon¹iloœæ razy.Druga pêtla, „while”, lepiej nadaje siê w sytuacjach, gdy iloœæpowtórzeñ zale¿na jest od jakiegoœ zewnêtrznego warunku.Pêtla forPodstawowa struktura pêtli for wygl¹da nastêpuj¹co:for (var ilosc = 1; ilosc [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agafilka.keep.pl
  • top

    twitter facebook rss

    Copyright © ZadurzyÅ‚em siÄ™ w Percym - wyrzuciÅ‚ z siebie Nico. - Taka jest prawda. Taki jest mój wielki sekret. | design from css3templates.co.uk

    Darmowy hosting zapewnia PRV.PL