r18 05 (4) 

do ÂściÂągnięcia; ebook; download; pdf; pobieranie

  • Index
  • r 01.05 (3)
  • 4 (46)

WÄ…tki

  • Index
  • Clare Cassandra Dary AnioÅ‚a 05 Miasto zagubionych dusz(ofic)
  • Antologia SF Spotkanie w przestworzach 05 id
  • Butcher, Jim Dresden 05 Death Masks
  • Antologia SF Kroki w nieznane 05(1)
  • Antologia SF Kroki w nieznane 05
  • Brooks Terry 05 Napar czarownic
  • r07 05 (13)
  • Benjamin Appel Life
  • Austen Jane Rozwazna i romantyczna
  • Cook Lord of the Silent Kingdom
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • modologia.keep.pl

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Na ka¿dej z tych warstw umieœæ klon odpowiadaj¹cego jej symbolu.Nadaj ka¿demu klonowi tak¹ sam¹ nazwê jak nazwa jego symbolu w bibliotece —podobnie jak zrobi³eœ w kroku 2.Rozmieœæ poszczególne klony na obrazie wkolumnie, umieszczaj¹c klon sound_1 na najwy¿szej pozycji (rysunek 18.20).Zapomoc¹ panelu Align wyœrodkuj klony w poziomie (ikona Align horizontal center)i rozmieœæ je równomiernie w pionie (ikona Space evenly vertically).Rysunek 18.20.Listwa czasowa soundLib zawiera klony wszystkich siedmiudŸwiêkowych klipów filmowychWróæ do edycji g³Ã³wnego filmu (Scene 1).Utwórz now¹ warstwê o nazwie soundLib.Umieœæ w jej pierwszym ujêciu klon klipu filmowego soundLib.Nadaj klonowinazwê soundLib w panelu Instance (rysunek 18.21).Prawdopodobnie koniecznabêdzie równie¿ zmiana wymiarów klonu, by zmieœci³ siê on na obrazie.Rysunek 18.21.Z dŸwiêkowymi klipami filmowymi bêdziemy siê komunikowaæ zapoœrednictwem listwy czasowej klonu soundLib, umieszczonego na g³Ã³wnej listwieczasowejNasza biblioteka dŸwiêków jest gotowa.Teraz pozostaje utworzyæ skrypty wklipie filmowym pianoKeys, które bêd¹ sterowa³y odtwarzaniem odpowiednichdŸwiêków w utworzonej bibliotece dŸwiêków.(((cd-rom))) Film na tym etapie produkcji mo¿esz porównaæ z plikiemch18/pianoKeys/pianoKeys_starter_soundLib.fla na naszym CD-ROM-ie.Adresowanie dŸwiêkowych klipów filmowych z u¿yciem notacji kropkowejFilm zawiera teraz klon klipu filmowego soundLib oraz klon klipu filmowegopianoKeys — obydwa umieszczone na poziomie g³Ã³wnej listwy czasowej.Terazpoka¿emy, jak jeden z tych klipów mo¿e sterowaæ elementami drugiego klipu.Nieu¿yjemy do tego celu akcji tellTarget, lecz zastosujemy metody obiektu MovieClip, dostêpne w jêzyku ActionScript.Jeœli nie pamiêtasz co to s¹ metodyobiektów, wróæ do ramki „Nowy lepszy ActionScript” we wczeœniejszej czêœcirozdzia³u.Pozosta³¹ czêœæ æwiczenia poœwiêcimy na tworzenie skryptów Flasha 5w ujêciach listwy czasowej klipu pianoKeys, które bêd¹ siê odnosi³y do klipówdŸwiêkowych w bibliotece dŸwiêków.(((uwaga))) Listwa czasowa klipu pianoKeys bêdzie zawiera³a wiêcej ni¿ jedn¹warstwê przeznaczon¹ na skrypty (warstwê actions).Warstwa actions tworzona wkroku 1.jest now¹ warstw¹, tworzon¹ oprócz istniej¹cej warstwy actions (tejzawieraj¹cej komentarze //STOP).PrzejdŸ do trybu edycji symboli, klikaj¹c dwukrotnie klon pianoKeys w g³Ã³wnymfilmie.Na listwie czasowej pianoKeys utwórz now¹ warstwê i nadaj jej nazwêactions.Umieœæ j¹ pod warstw¹ labels, zawieraj¹c¹ etykietê key_1 (rysunek18.22).Rysunek 18.22.Nie obawiaj siê tworzenia oddzielnych warstw dla takichelementów jak akcje czy etykiety.U³atwi ci to dostêp do tych elementówW trzecim ujêciu nowej warstwy actions umieœcimy skrypt, który bêdzie odtwarza³pierwszy dŸwiêk z naszej biblioteki dŸwiêków (soundLib).Pamiêtaj, ¿e klonyprzycisków na listwie czasowej pianoKeys zawieraj¹ ju¿ skrypty wykonuj¹ceprzejœcia do odpowiednich etykiet.Utwórz puste ujêcie kluczowe (klawisz F7) wklatce numer 3 warstwy actions.Kliknij dwukrotnie nowe ujêcie kluczowe, aby otworzyæ edytor skryptów.Rozwiñmenu edytora (kliknij ikonê strza³ki w prawym górnym naro¿niku) i wybierz trybExpert Mode (mo¿esz te¿ u¿yæ klawiszy Ctrl+E lub Command+E).Kliknij w oknieskryptu (prawym oknie edytora) i wpisz poni¿sz¹ liniê:_root.soundLib.sound_1.gotoAndPlay("start");Rysunek 18.23 przedstawia edytor skryptu po wpisaniu tej linii.Kod ten odnosisiê do g³Ã³wnej listwy czasowej (_root), w której kieruje siê do klonu klipufilmowego o nazwie soundLib; w nim z kolei zwraca siê do listwy czasowej klonusound_1; wreszcie w tej listwie czasowej wykonuje akcjê gotoAndPlay, któraprzechodzi do ujêcia o etykiecie start i rozpoczyna odtwarzanie (przerwaneprzez akcjê zawart¹ w pieszym ujêciu tego klonu).Rysunek 18.23 [ Pobierz caÅ‚ość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • agafilka.keep.pl
  • top

    twitter facebook rss

    Copyright © ZadurzyÅ‚em siÄ™ w Percym - wyrzuciÅ‚ z siebie Nico. - Taka jest prawda. Taki jest mój wielki sekret. | design from css3templates.co.uk

    Darmowy hosting zapewnia PRV.PL