[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ponadto uwa¿amy, ¿e pos³uga uwalniania jest jednê z funkcji Mistycznego Cia³aChrystusa, które powinno eliminowaæ ze swego ³ona wszelkie próby infiltracji zestrony Z³ego.Obecnoœæ z³ego ducha w jakiejkolwiek czêœci Koœcio³a stanowiobci¹¿enie i przynosi szkodê ca³emu Mistycznemu Cia³u Chrystusa.St¹d bierzesiê idea, ¿e sam Koœció³, ca³a wspólnota musi uwalniaæ siê od wp³ywów162Z³ego.To stwierdzenie prowadzi nas do rozwijania wspólnotowego stylu ¿ycia:ca³a wspólnota anga¿uje siê w wyrzucaniu z w³asnego ³ona wrogich infiltracji,które szkodz¹ samej wspólnocie i ca³emu Koœcio³owi.Jest jeszcze jeden motyw pastoralny lub raczej teologiczny: modlitwawspólnotowa pozwala wspó³dzia³aæ ró¿nym charyzmatom, które powoduj¹, i¿modlitwa jest wówczas bardziej oœwiecona i skuteczniejsza.Co wiêcej, modlitwawspólnotowa zachowuje nas od niebezpieczeñstwa, ¿e bêdziemy traktowani jakouzdrawiacze lub magowie, którzy dzialaj¹ zawsze w pojedynkê.Wspó³dzia³aniecharyzmatów podyktowane jest motywami duszpasterskimi: we wspólnocie istniej¹ró¿ne charyzmaty; grupa modlitewna, która posiada dobre charyzmaty, osi¹galepsze rezultaty w procesie uwalniania.Jak wygl¹da sk³ad idealnej grupy? Staramy siê przedewszystkim znaleŸæ kogoœ, kto posiada autentyczny charyzmat uzdrawiania.Wpierwszych wiekach Koœcio³a, zanim egzorcyzm sta³ siê sakramentalium, pos³ug¹uwalniania pe³nili charyzmatycy, czyli wszyscy chrzeœcijanie, którzywykorzystywali charyzmaty, jakie otrzymali od Pana.Tak¿e dziœ s¹ osoby, któreotrzyma³y ten specyficzny charyzmat; maj¹ w³adzê nad z³em, lecz pozostaj¹ wukryciu.Potrafimy ich rozpoznaæ, poniewa¿ w ich obecnoœci, nawet wtedy, gdy modl¹ siêcicho i na osobnoœci, to osoba potrzebuj¹ca pomocy nagle zaczyna odczuwaæniepokój, co ujawnia siê na zewn¹trz.Wystarczy tylko sama ich obecnoœæ.S¹ toosoby, obdarzone charyzmatem uzdrawiania, które zapewniaj¹ grupiecharyzmatyczny autorytet.Takie jest nasze doœwiadczenie.Korzystamy tak¿e czêsto z pos³ugi proroka.Kim jestprorok, czy jego funkcja jest taka sama, jak proroka biblijnego? Jest on daremBo¿ym, który jest obecny tak¿e w na-163szych grupach.Prorok to ten Bo¿y wybraniec, który otrzymuje oœwiecenie odDucha Œwiêtego i przekazuje nam biblijne wskazania.Podczas modlitwy on stajesiê nauczycielem udzielaj¹cym wskazañ, które doprowadzaj¹ nas do samej istotyproblemu; w rezultacie modlitwa staje siê modlitw¹ prowadzon¹.Odkrywamy naprzyk³ad przyczynê choroby, gdy¿ podczas modlitwy interweniuje sam Pan,sugeruj¹c rozwa¿enie tekstów biblijnych, które s¹ odpowiednie do danegoprzypadku.Na przyk³ad prorok zachêca nas:"Przeczytajmy uwa¿nie fragment z Ksiêgi Izajasza (Iz 4, 4b,) i po³¹czmy go zfragmentem z Ksiêgi Ezechiela Ez 8, 2c".Treœæ tych tekstów wskazu je nam kierunek i sposób naszego dalszego dzia³ania.Obecnoœæ proroka w grupie jest bardzo wa¿na.Niekiedy podczas modlitwy sam Pannas pociesza i umacnia oraz wzywa, abyœmy nie poddawali siê, wskazu je namrównie¿ na przyczynê z³a.Kiedy istnieje taka mo¿liwoœæ, obecny jest kap³an, który reprezentuje autorytethierarchii koœcielnej, sprawuj¹c w³adzê urzêdowego szafarza.W grupie s¹równie¿ osoby posiadaj¹ce szczególny charyzmat wstawienniczy; to one kieruj¹ wimieniu grupy proœbê skierowan¹ do Pana.Gdy grupa jest zró¿nicowana i obecnes¹ w niej ró¿ne charyzmaty, to jest ona w³aœnie grup¹ idealn¹, zdoln¹ dokonaæw³aœciwego rozeznania i poprowadziæ modlitwê.Oddzia³ywanie takiej grupy jestbardzo skuteczne i mamy tego namacalne dowody, widz¹c radoœæ oraz spokójtowarzysz¹ce uwolnieniu.Jest oczywiste, ¿e w rozeznawaniu zawsze bierzemy pod uwagê stopieñ "zara¿enia"wp³ywami z³ego ducha i to¿samoœæ z³ych duchów, które dzia³aj¹ w danymprzypadku.Staramy siê rozpoznaæ, na jakim poziomie one dzialaj¹ i jaki maj¹ cel.Jak¹ mocposiada modlitwa o uwolnienie? Pytano mnie czêsto.Ta modlitwa zastêpujeegzorcyzmy
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL