[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Narzêdzie PolyLine Tool jest idealnym narzêdziem do tworzenia ostrych kszta³tówze sporadycznie wystêpuj¹cymi krzywiznami.Expression posiada tak¿e standardowenarzêdzia do rysowania kszta³tów wektorowych, takie jak narzêdzie Pen Toolrysuj¹ce krzywe Béziera.Rysunek — Exporession posiada nietypowe narzêdzia do rysowania, takie jakB-Spline Tool i PolyLine ToolTworzenie obrysów szkieletowych jest ³atwe.W zasadzie sprowadza siê doutworzenia elementu graficznego, którym masz zamiar malowaæ, obrócenia go,zaznaczenia i zdefiniowania jako koñcówka pêdzla.Z tego co przeczyta³eœ, ³atwomo¿na wywnioskowaæ, ¿e w zasadzie wszystko mo¿e pe³niæ rolê koñcówki pêdzla.Obrysy szkieletowe mog¹ korzystaæ z obrazków rastrowych lub rysunkówwektorowych, a tak¿e tekstu.W przyk³adowym pliku planktonAnimation.swf tekst„Creating Plankton with Expression” zosta³ przekszta³cony w obrys szkieletowy,co umo¿liwi³o zmianê wielkoœci i obrót na œcie¿ce.Aby utworzyæ obrysszkieletowy, wykonaj poni¿sze kroki.Narysuj obiekt, z udzia³em którego chcesz utworzyæ obrys szkieletowy.Zaznacz ten obiekt i z menu Stroke wybierz polecenie New Stroke Definition.Upewnij siê, ¿e obiekt mieœci siê idealnie w czerwonej ramce i jest takobrócony, aby by³ zorientowany zgodnie z czerwon¹ strza³k¹ na œrodku ramki.Kliknij ikonê Define Stroke znajduj¹c¹ siê w lewym dolnym naro¿niku okna StrokeDefinition (wygl¹da jak niewielka przerywana strza³ka).Podaj nazwê definicji obrysu szkieletowego i umieœæ j¹ w odpowiedniejkategorii.Zaznacz now¹ definicjê obrysu i zacznij malowaæ za pomoc¹ pêdzla.Przy u¿yciunarzêdzia Node Tool mo¿esz zmieniæ szerokoœæ obrysu — przeci¹gnij uchwytszerokoœci na pocz¹tku poci¹gniêcia.Poni¿sze rysunki przedstawiaj¹ definicjê obrysu szkieletowego oraz jegozastosowanie.Rysunek — przyk³ad definicji obrysu szkieletowegoRysunek — efekt obrysu szkieletowegoSzczególnym rodzajem obrysów szkieletowych s¹ tak zwane obrysy z wariantami(multiview stroke).Pozwalaj¹ one tworzyæ zró¿nicowane ilustracje lub staj¹ siêanimacj¹ po wyeksportowaniu filmu do formatu.SWF.Aby dodaæ nowy wariant do definicji obrysu, otwórz istniej¹c¹ definicjê, dodajwariant w górnej czêœci okna Stroke Definition, klikj¹c ikonê +, a nastepniezmodyfikuj definicjê obrysu, aby utworzyæ nowy wariant.Stworzenie podobne doameby znajdujace siê w prawym dolnym naro¿niku filmu PlanktonAnimationutworzy³am, u¿ywaj¹c obrysu szkieletowego z wariantami.Oto sposób na dodanienowego wariantu do definicji obrysu.Otwórz istniej¹c¹ definicjê obrysu.Kliknij ikonê Add View (ikona z plusem w górnej czêœci okna Stroke Definition).Zmodyfikuj definicjê tworz¹c nowy wariant.Mo¿esz dodaæ tyle nowych wariantów, ile chcesz.Zdefiniuj obrys i nadaj mu now¹ nazwê.Przypisywanie zachowañ Flasha do elementów kompozycjiOkno Object List zawiera listê wszystkich obiektów lub grup obiektówznajduj¹cych siê na obrazie (nastêpny rysunek).Ka¿demu z tych obiektów mo¿esznadaæ zachowanie rodem z Flasha, klikaj¹c dwukrotnie obiekt i klikaj¹c przyciskFlash Settings w oknie, które siê pojawi.Rysunek — okno Object List zawiera listê wszystkich obiektów i grup obiektów wpliku Expression.Kliknij dwukrotnie obiekt, aby wyœwietliæ okno, za pomoc¹którego bêdziesz móg³ otworzyæ okno Flash SettingsU¿ywanie ustawieñ Flasha to najzabawniejsza czêœæ programu — mo¿esz utworzyæanimacjê, nie tworz¹c ani jednego ujêcia.Zamiast tworzenia ujêæ wybierasz, jakma zachowywaæ siê element, jeœli zostanie wyeksportowany do pliku.SWF.W oknieFlash Settings (nastêpny rysunek) mo¿esz tak¿e okreœliæ ³¹cze do adresu URL.Wten sposób mo¿esz tworzyæ wektorowe mapy obrazów reaguj¹ce na po³o¿enie myszy.Do dyspozycji masz nastêpuj¹ce zachowania: Animated (mo¿liwoœæ animacji pojawiasiê tylko wtedy, gdy obiekt by³ rysowany przy u¿yciu obrysu szkieletowego zwariantami), Pulsate (pulsacja), Horizontal lub Vertical Pulsate (pulsacjaodpowiednio w poziomie i w pionie), Rock (ko³ysanie), X/Y Vibrate (wibracja),Rotate (obrót), Enlarge (powiêkszanie), Shrink (kurczenie siê), Fade(zanikanie), Blink (miganie), Brighten (rozjaœnianie), Darken(przyciemnianie).Rysunek — okno Flash Settings pozwala okreœliæ zachowanie obiektu, wywo³ywaneprzez umieszczenie kursora myszy nad obiektemEksportowanie do formatu SWF z ExpressionEksportowanie filmu Flasha z programu Expression jest proste.Wystarczy wybraæpolecenie File/Export/Flash File.Istnieje jednak kilka opcji dotycz¹cycheksportu:prêdkoœæ odtwarzania klatek,obszar eksportowanego obrazu (ramka otaczaj¹ca obiektu czy ca³a strona),czy nale¿y emulowaæ elementy, które nie s¹ obs³ugiwane przez Flasha (emulacjazwiêksza rozmiar wynikowego pliku),zabezpieczenie pliku przed edycj¹.Poniewa¿ Flash nie pozwala tworzyæ tak z³o¿onych dokumentów jak Exporession,istniej¹ pewne ograniczenia dotycz¹ce eksportu.Na przyk³ad nie mo¿eszwyeksportowaæ przejœæ kolorów, wype³nieñ wyt³oczonych i o g³adkich krawêdziach,faktury papieru, kolorowych obrysów bitmapowych czy specyficznych rozwi¹zaæzwi¹zanych z grafik¹ wektorow¹.Jeœli jednak bêdziesz korzysta³ wy³¹cznie zprostych obrysów wektorowych i przezroczystoœci, powinieneœ bez problemówwyeksportowaæ grafikê
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL