[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Przypuszczasiê, ¿e w Polsce systemy CRM pojawi¹ siê masowo za 3-4 lata.Dotychczas rynektego typu aplikacji nie jest rozwiniêty.Rozwój technologii internetowychwczeœniej, czy póŸniej wymusi zwrócenie siê w kierunku nowoczesnych rozwi¹zañ,a wtedy aplikacje CRM mog¹ okazaæ siê koniecznoœci¹ na rynku konkuruj¹cychprzedsiêbiorstw.PodsumowanieCoraz wiêkszego znaczenia nabiera sprzeda¿ poprzez Internet.Transakcjezawierane s¹ zarówno pomiêdzy przedsiêbiorstwami (business-to-business) orazpomiêdzy przedsiêbiorstwem i klientem (business-to-consumer).W Interneciestosunkowo du¿e szanse na zaistnienie maj¹ ma³e przedsiêbiorstwa, którepotrafi¹ w pe³ni wykorzystaæ najefektywniejsze sposoby promocji.Sprzeda¿poprzez sieæ Internetu jest tak¿e ³atwiejsza w rejestracji i umo¿liwia bardziejindywidualne podejœcie do klienta.Powstaje wiele bezpiecznych systemówp³atniczych co znacznie przyspiesza rozwój handlu online.Dystrybucja obejmuje wiele czynnoœci:badania marketingowe,komunikacja marketingowa,kontakt z klientami,dopasowywanie produktu do potrzeb nabywcy,negocjowanie ceny,obs³uga finansowa procesu zakupu,czasami tak¿e fizyczna dystrybucja.Pocz¹tkowo uwa¿ano, ¿e Internet spowoduje wykluczenie ogniw poœrednichw procesie sprzeda¿y.Okaza³o siê jednak bardzo szybko, ¿e klienci wol¹ kupowaæw miejscach odznaczaj¹cych siê szerokim asortymentem i du¿o czêœciej kieruj¹siê na zakupy internetowe do du¿ych sprzedawców internetowych.W ten sposóboœrodki ciesz¹ce siê du¿¹ popularnoœci¹ takie jak portale i popularne witrynytematyczne rozpoczê³y poœrednictwo w sprzeda¿y produktów.Efektywnoœæ Internetutkwi w tym, ¿e droga fizycznej dystrybucji produktu nie zmieni³a siê wcale.Poœrednicy jedynie prezentuj¹ na swoich stronach produkty, pobieraj¹ op³atyi przekazuj¹ zamówienia hurtownikowi lub producentowi.Wci¹¿ jednak wielu Internautów obawia siê o bezpieczeñstwo transakcjiinternetowych.Istnieje równie wiele bardzo bezpiecznych systemów jak i takichz których ³atwo wykraœæ numery kart kredytowych.Informacje te najczêœciejwykradane s¹ z baz danych sprzedawców, sporadycznie z komputera nabywcy lubpodczas transferu danych.Produkty prezentowane s¹ za pomoc¹ katalogówinternetowych.Ich najwiêksze zalety to:aktualnoœæ,bardzo niski koszt dystrybucji,mo¿liwoœæ wykorzystania multimediów,integracja z systemem zamówieñ, który w pewnym stopniu koryguje b³êdywpisuj¹cego dane.Du¿a czêœæ internetowej sprzeda¿y dokonywana jest tak¿e przez znanychproducentów którzy sami zak³adaj¹ swoje sklepy internetowe.Coraz czêœciejrównie¿ wykorzystywane s¹ programy partnerskie.Polegaj¹ one na wspó³pracyw³aœcicieli witryn ze sprzedawc¹ produktu.Witryny te s¹ tematycznie zwi¹zanez produktem, umieszczone s¹ na nich banery sprzedawcy prowadz¹ce wprost do jegosklepu.Sprzedawca natomiast wyp³aca prowizje w³aœcicielom witryn za ka¿degoprzyprowadzonego klienta.Program afiliacyjny prowadzony mo¿e byæ za pomoc¹oprogramowania rejestruj¹cego sprzeda¿ lub za pomoc¹ sieci afiliacyjnej.Jestto firma oferuj¹ca prowadzenie programu za odpowiedni¹ op³at¹.Aby programpartnerski by³ skuteczny nale¿y zdobyæ odpowiedni¹ iloœæ wspó³pracowników.Promocje programu przeprowadza poprzez katalogi programów partnerskich, stronypoœwiêcone zarabianiu w Internecie oraz na w³asnej witrynie.Sprzeda¿ za poœrednictwem Internetu sprzyja gromadzeniu informacjimarketingowej.Jej wykorzystanie za pomoc¹ systemów zarz¹dzania kontaktamiz klientami ( CRM - customer relationship management) mo¿e przynieœæ wielekorzyœci.Systemy te korzystaj¹ z centralnej bazy danych na temat produktów,us³ug i klientów i pomagaj¹ w tworzeniu odpowiednich raportów i prognozowaniusprzeda¿y.Internetowa sprzeda¿ jak widaæ ma wiele zalet i jest znacznie bardziejekonomicznym rozwi¹zaniem.Aby jednak w pe³ni wykorzystaæ potencja³ koniecznejest zintegrowanie systemu i doskona³a koordynacja wszelkich dzia³añ.7.Kontrola i weryfikacja skutecznoœci dzia³alnoœci marketingowej poprzez sieæInternet.7.1
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL