[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Tekst napisany w r.1819, a opublikowany przez Cretineau-Joly w ksi¹¿ce L'Eglise romaine en face dela Revolution (Koœció³ Rzymski w obliczu Rewolucji), t.II, str.72 do 79.Wysoka Wenta by³a tajnym stowarzyszeniem w³oskim, które w pierwszej po³owie XIXwieku zdawa³o siê przejmowaæ dziedzictwo illumi-natów w kierowaniu tajnymizwi¹zkami.(Na ten temat zob.wypowiedzi Claudio Janneta i ks.Barbier, dalejs.82 i 83).64ni¹ tego faktu, jeœli chodzi o Francjê.Nienawiœæ do religii wydaje siê tuwspó³istotna z masoneri¹.Na p³aszczyŸnie politycznej dzia³alnoœæ masonerii od przesz³o 250 lat objawia³asiê, jako sta³y (i skuteczny) wysi³ek, by os³abiæ i zniszczyæ (od zewn¹trz iod wewn¹trz) narody katolickie na korzyœæ hegemonii protestanckiej.UsuniêcieBurbonów, rewolucja francuska, zniesienie katolickiego cesarstwaAustro-Wêgier, rozdrobnienie Ameryki £aciñskiej na mnóstwo rywalizuj¹cych zesob¹ pañstw, czêsto tak ma³ych, ¿e w³aœciwie bezsilnych.tyle faktów wdziedzinie polityki, do których powstania masoneria przyczyni³a siê w sposóbdecyduj¹cy i w których spowodowaniu czêstokroæ podejmowa³a inicjatywê.Stwierdzenie drugie:Dzia³alnoœæ zachowawcza w krajach protestanckichW krajach protestanckich dzieje siê inaczej.Tu masoneria wystêpuje jako si³anacjonalistyczna, imperialistyczna, utrzymuje nawet dobre stosunki zzadomowionymi w nich Koœcio³ami.W Wielkiej Brytanii udziela poparcia dla tronu i anglika-nizmu; wraz zpremierem Palmerstonem (który w swojej epoce by³ jednym z g³Ã³wnych przywódcówmasonerii)2 przyczyni³a siê do przemodelowania dziewiêtnastowiecznej Europyzgodnie z interesami mocarstw protestanckich.W Prusach, potem w Niemczech,popar³a imperializm Hohenzollernów.W Stanach Zjednoczonych stanowi cement,który spaja w ³onie jednego pañstwa ró¿nonarodowe populacje.Krótko mówi¹c, odXVIII wieku a¿ do wybuchu pierwszej wojny œwiatowej jej dzia³alnoœækonsolidowa³a na p³aszczyŸnie politycznej kraje protestanckie i przyczyni³asiê znacznie do hegemonii, któr¹ dziœ sprawuj¹.2 Na temat roli Palmerstona (1784-1865) zob.rozdz.„Lord Palmerston" w ksi¹¿cemsgr.Dillen Grand Orient, Free-Masonry Unmasked (Wielki Wschód, masoneriazdemaskowana), wznowionej niedawno (Wyd.„Sons of Liberty", Boœ 214, MetairieLA 70004 St.Zjedn.).65To podwójne stwierdzenie mo¿na streœciæ, jak nastêpuje:Bardziej jeszcze, ni¿ komunizm, masoneria jest w naszych katolickich krajach„parti¹ zagraniczn¹" i tak jak komunizm jest si³¹ „dog³êbnie przewrotn¹".Powiedziawszy to, wykaza³em, jak s¹dzê, ¿e istnieje zasadnicza ró¿nica miêdzymasoneri¹ krajów anglosaskich i t¹ sam¹ masoneri¹ w krajach katolickich,g³Ã³wnie w krajach ³aciñskich Europy Zachodniej.W tych pierwszych jestorganizmem proparistwowym lub paraparistwowym, cenn¹ pomoc¹ w politycenarodowej i „alter ego" protestanckiego establishmentu.W tych drugichprzeciwnie, jest si³¹ obc¹, sta³¹ konspiracj¹ przeciwko duszy i cia³u narodu,pañstwem w pañstwie, staraj¹cym siê wch³on¹æ je lub zdominowaæ i u¿yæ przeciwkonarodowi3.Jak wyt³umaczyæ te dwojak¹ dzia³alnoœæ masoñsk¹: anty-religijn¹ i rewolucyjn¹ wkrajach katolickich, raczej religijn¹ i konserwatywn¹ w krajachprotestanckich?Oto punkt widzenia pewnego masona:Jeœli chodzi o protestantyzm, który w sposób ¿a³osny pozosta³ zamkniêty wbagnie dos³ownej niewoli wobec jednej ksiêgi i który, pozbawiony o¿ywczejenergii pchaj¹cej do przodu pracê umys³u, za³ama³ siê i rozpad³ na pozbawionesi³y denominacje wyznaniowe, mo¿na go braæ pod uwagê jedynie jako rubrykêstatystyczn¹.Tylko tak silnie spoista organizacja katolicyzmu jest jeszczeczynnikiem aktywnym, zdolnym powstrzymywaæ formacjê ludzi w drodze kuemancypacji rodzaju ludzkiego.Nie mo¿na o tym zapomnieæ
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL