[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zamykaj oni dobrowolnieoczy na inne moliwoci i duchowe korzyci.Lkaj si zmieni sposoby i metodyycia, aby nie utraci swego dorobku, a zalepienie i niedowiarstwo utrzymujeich zawsze na wydeptanych ciekach ycia powszedniego.Przy tak ograniczonej wierze i niewiadomoci wadz swoich ci, którzy niezwracaj si bezustann prob do Ducha Nieskoczonoci o wskazanie im dróg doosignicia wikszego i wyszego szczcia, mog pozyska wiat cay, alezatraci swoje dusze, czyli wadz korzystania z nieskoczonoci dóbrduchowych.Przez cig czno ducha ze ródem Najwyszej mdroci myli twoje stansi coraz janiejsze i silniejsze, a duchowe zmysy nabd wzrastajcej ciglepotgi, której dorane skutki dostrzeesz w praktycznym zastosowaniucodziennym.Tote z kadym dniem bdziesz si dowodniej przekonywa o ichrzeczywistoci, a w kocu dojdzie do tego, e bdziesz polega na wiadectwietwoich zmysów duchowych, tak jak dzi polegasz na zmysowych.Modlitwa zatwoja, czyli proba do Najwyszej Potgi o wiato, przestanie by formuwyraon sowami, a wniknie w usposobienie twoje i stanie si treci i cigymwzniesieniem ducha, tak jak dotd wesele lub smutek by jego nastrojemprzewaajcym.Najwysza Potga wymaga, aby czowiek cakowicie i bez adnych zastrzee podasi kierunkowi Ducha.Jeeli czowiek jej si opiera, tamujc napyw wiata,ostrzega go cierpieniami, e zszed z prostej drogi, a niekiedy nawet odbieramu materialn podstaw ciaa, aby na innym planie stworzenia i w innej formiebytu ponowi jego próby i dowiadczenia.Wszelka potworno i zwyrodnieniefizyczne, tak w czowieku, jak w rolinie lub zwierzciu, jest dowodem zej ispaczonej siy myli skrystalizowanej w materii, z której duch, drog powolneja cigej i mozolnej pracy, usiuje si wyswobodzi.Praca ta jednak, oczyszczajca i uszlachetniejca, odbywa si bardzo wolno inieraz przetrwa wieki i pokolenia cae wyrabiajce si z atawistycznychzarazków.Si duchow wyrabia si w sobie próbujc j i robic z ni cigedowiadczenia; aby jej jednak da sposobno dziaania, trzeba ciao i zmysyfizyczne utrzymywa niekiedy w stanie zupenego spokoju i bezczynnoci.Jeeli nie moesz zasn, staraj si zapomnie na chwil, e masz ciao.Mówsobie: "Pragn z pomoc Najwyszej Potgi, aby wzrok, such i zmys mój dotykupozosta czas pewien w zawieszeniu; abym straci poczucie posiadania i chposugiwania si nimi".To wiczenie bdzie jednym ze sposobów oswobodzenia twoich duchowych zmysów iwprowadzenia ich w gr; kied si nie zamykaj - przez nie przechodzi twórca.Intelekt, poszukiwacz absolutnej prawdy, albo serce, kochanek bezwzgldnego ybowiem zapominamy o brzmieniu fizycznego organizmu, dajemy pen folgdziaania naszym wadzom wyszym.Ta mono zapominania chwilowo o ciele dawaa nadzwyczajne wyniki u ludówpierwotnych i prostych, nie obcionych balastem naszej wiedzy naukowej.Amerykascy Indianie byli tak wywiczeni w stumianiu fizycznego zmysu dotyku,e zdolni byli piewa, podczas kiedy ciaa ich poddawane byy okrutnymtorturom.To samo miao miejsce z chrzecijanami na cyrkowej arenie.Aebywywiczy swoje zmysy duchowe, nie naley robi adnych przymusowych,mechanicznych wysików, jako to wpatrywnie si w jeden punkt na cianie, lubte metodyczne pogranie si w zupenej nieruchomoci.Zaufaj tylko Duchowi,który sam znajdzie odpowiedni por i miejsce, aby ci udzieli swoichwskazówek.Duchowy instynkt posiada wiele zwierzt i owadów, które za zblieniem sichodów maj wadz wyzu si z wszelkiej fizycznej wraliwoci, aby zapa wsen martwoty przez cay czas trwania zimowych miesicy.Podanie o drzewie wiadomoci w Raju nie jest bajk zmylon.Raj bya to ziemiaw jej naturalnym stanie, na której Najwysza Potga osadzia Adama i Ewobdarzywszy ich wyszymi wadzami ducha, na których obowizani byli polega.Bóg rozkaza im ywi si tylko owocami ziemi, aby przyswajali sobie corazwicej si ywotn przyrody.Dary ducha, gdyby je byli wycznie uprawiali,dayby im byy stokro wicej korzyci od materialnych.Mog one bowiem uczyniczowieka zupenie niezalenym od fizycznych warunków, pozwoli mu swobodnieprzenosi si z jednej planety na drug i wytwarz sobie doranie odpowiedniposiek z ywioów rozlanych we wszechwiecie.Ale duch zego podszepn im, iistniej metody sztucznego rozwoju za pomoc ujarzmienia i gnbienia wiatazwierzcego i rolinnego, przeciwdziaajce w tym prawom natury
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL