[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Ksiê¿yce s¹ srebrne, a uchwyt z rtêci, dziêki czemu Miecz symbolizujesiedem planet.Lecz jest to przejaw fantazji i sentymentalizmu."Kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie" - s³owa te nie s¹ mistyczn¹ groŸb¹,lecz mistyczn¹ obietnic¹.To nasze komplikacje musz¹ zostaæ zniszczone.A oto inna przypowieœæ.Piotr, Kamieñ Filozofów, odcina ucho Malchusa, s³ugiArcykap³ana (ucho jest organem Ducha).W analizie duchowa czêœæ Malkuth musizostaæ oddzielona od niego przez kamieñ filozoficzny, a potem Chrystus,Pomazaniec, ponownie ³¹czy to w ca³oœæ."Solve et coagula!"Warto zauwa¿yæ, ¿e dzieje siê to w czasie aresztowania Chrystusa, który jestsynem, Ruach, zaraz przed jego ukrzy¿owaniem.Krzy¿ Kalwaryjski powinien byæ szeœciok¹tnym, rozpostartym szeœcianem, bêd¹csamym kamieniem filozoficznym.Medytacja odkryje wiele tajemnic, które s¹ ukryte w tym symbolu.Miecz i Sztylet zwi¹zane s¹ z powietrzem, wszêdzie b³¹dz¹cym, wszystkoprzenikaj¹cym, lecz niestabilnym.Nie jest ono zjawiskiem subtelnym jak ogieñ,nie jest chemicznym zwi¹zkiem jak woda, lecz mieszanin¹ gazów.Miecz, konieczny dla pocz¹tkuj¹cego, jest tward¹ broni¹.Jego funkcj¹ jesttrzymanie wroga z dala lub dokonanie w nim wy³omu - i choæ nale¿y siê nimpos³ugiwaæ dla zapewnienia sobie wstêpu do pa³acu, nie mo¿na go nosiæ naweselu.Mo¿na by powiedzieæ, ¿e Pentakl jest chlebem ¿ycia, a Miecz no¿em , który gokroi.Trzeba posiadaæ idee, ale wa¿ne jest oceniaæ je krytycznie.Miecz jest równie¿ t¹ broni¹, która budzi strach demonach i podporz¹dkowuje jesobie."Ja" musi pozostaæ Panem wra¿eñ.Nie wolno pozwoliæ, aby do krêguwtargnê³y demony.Nie mo¿na daæ siê zwieœæ jakiejkolwiek idei.£atwo zauwa¿y siê, jak bardzo ¿ywio³owe i b³êdne jest to wszystko - lecz dlapocz¹tkuj¹cego jest to konieczne.We wszystkich dzia³aniach obejmuj¹cych demony ostrze Miecza jest skierowane dodo³u; nie powinien byæ on stosowany przy inwokacjach, czego uczy siê wniektórych szko³ach magii.Gdy Miecz skierowany jest ku Koronie, nie jest ju¿ w³aœciwie mieczem.Koronynie da siê podzieliæ.Z pewnoœci¹ nie powinno siê Miecza unosiæ do góry.Miecz mo¿e byæ jednak trzymany dwoma rêkoma poziomo i w pionie, co symbolizuje,¿e myœl staje siê jednym z konkretn¹ aspiracj¹ i spala siê jak p³omieñ.P³omieñten jest Szin, Ruach Alhim, nie zaœ zwyk³y Ruach Adam.Jest to boska a nieludzka œwiadomoœæ.Mag nie mo¿e trzymaæ Miecza, jeœli nie ma Korony na g³owie.Ci Magowie, którzy usi³owali uczyniæ z Miecza swoj¹ jedyn¹ i g³Ã³wn¹ broñ,jedynie zniszczyli siebie, nie poprzez zniszczenie po³¹czenia, lecz poprzezzniszczenie niezgody.S³aboœæ zwyciê¿a moc.Najbardziej stabilnym systemem politycznym by³ system chiñski, opieraj¹cy siêg³Ã³wnie na og³adzie, a system indyjski okaza³ siê wystarczaj¹co mocny, bywch³on¹æ wiêkszoœæ najeŸdŸców.Miecz stanowi³ potê¿n¹ broñ w ubieg³ym wieku.Ka¿da idea atakowana by³a przezmyœlicieli i ¿adna nie wytrzyma³a ich ataku.Tak oto cywilizacja zmierza kuzag³adzie.Nie ma jakichkolwiek trwa³ych zasad.Dzisiaj wszelki konstruktywny zmys³polityczny jest empiryczny lub oportunistyczny.Zw¹tpiono nawet w prawdziwyzwi¹zek miêdzy Matk¹ a Dzieckiem i prawdziwy podzia³ na p³eæ mêsk¹ i ¿eñsk¹.Ludzki umys³, w desperacji, widz¹c szaleñstwo w niszczeniu tych spójnychwyobra¿eñ, stara³ siê je zast¹piæ idea³ami, które jako jedyne ocala³y zezniszczenia, w samej chwili swych narodzin, dziêki swej niejasnoœci.Wola Króla mog³a zostaæ wyra¿ona w ka¿dej chwili.Nikt jednak nie znalaz³sposobu na wyra¿enie woli ludu.Wszelkie œwiadome dzia³ania zosta³y wstrzymane.Wszelkie wydarzenia zachodz¹si³¹ bezw³adu.Niechaj Mag rozwa¿y to wszystko, zanim weŸmie Miecz do rêki.Niechaj zrozumie,¿e Ruach, ta luŸna kombinacja 6 Sefirotów, zwi¹zanych ze sob¹ jedynie dziêkiprzywi¹zaniu ich do ludzkiej woli w Tifereth, musi zostaæ rozerwana.Umys³ musi popaœæ w szaleñstwo, aby zostaæ transcendowany.Dawid powiedzia³ : "Nienawidzê myœli".Hindusi mawiaj¹ : "To, co da siê pomyœleæ, nie jest prawd¹".Pawe³ rzek³ : "Cielesny umys³ jest wrogiem Boga".I ka¿dy, kto medytuje, nawet przez godzinê, spostrze¿e, jak ten porywistybezcelowy wiatr t³umi jego p³omieñ."Wiatr wieje tam, dok¹d chce".Zwyk³ycz³owiek jest niczym s³oma.Zwi¹zek miêdzy Oddechem a Umys³em niektórym wydawa³ siê wystêpowaæ jedynie wetymologii.Ale jest on znacznie prawdziwszy.W ka¿dym przypadku istnieje bez w¹tpienia zwi¹zek miêdzy funkcjami oddechowymia umys³owymi.Uczeñ dotrze do tego praktykuj¹c pranajamê.Dziêki temu æwiczeniueliminuje siê pewne myœli, a te, które przychodz¹ do umys³u, robi¹ to znaczniepowolniej ani¿eli przedtem, dziêki czemu umys³ mo¿e dostrzec ich b³êdnoœæ izniszczyæ je.Na ostrzu Magicznego Miecza wygrawerowane jest imiê AGLA, stworzone z inicja³Ã³wzdania Ateh Gibor Leolahm Adonai, "Twoja jest W³adza nad Anio³ami, O Panie".A kwas, który prze¿era stal, winien byæ kwasem siarczanym.Kwas siarczany toNotariqon z "Visita Interiora Terrae Rectificando Invenies Occultum Lapidem".Oznacza to : Poprzez badanie wszystkiego i sprowadzanie tego do harmonii iproporcji, odnajdziesz ukryty kamieñ, ten sam kamieñ filozofów, o którymwspominano, a który przemienia wszystko w z³oto.Ten kwas, który prze¿era stal,wspomniany jest w Liber LXV, i, 16 : "Jak kwas prze¿era stal.tak te¿ Jajestem w Duchu Cz³owieczym".Jak¿e splata siê ze sob¹ ca³a ta symbolika !Oœrodkiem Ruach jest serce.Widaæ, ¿e Miecz ten musi byæ skierowany przez Magaku w³asnemu sercu.Ale jest te¿ i nastêpne zadanie, przytoczone w Liber VII, v, 47 : "Powinienoczekiwaæ miecza Ukochanego i obna¿yæ swoje gard³o do uderzenia".W gardleznajduje siê Daath - tron Ruach.Daath jest Wiedz¹.Napisane jest tak¿e w Liber CCXX, iii, 11 : "Niechaj kobieta przypasze mieczprzede mn¹".Lecz odnosi siê to do uzbrojenia wedanty Sann¹, przezwyciê¿eniememocji przez jasnoœæ percepcji.Powiedziane jest równie¿ w Liber LXV, v , 14, o Mieczu Adonai : "Ma on czteryostrza, ostrze Gromu, ostrze Pylonu, ostrze Wê¿a i ostrze Phallusa".Miecz ten nie jest jednak przeznaczony dla zwyk³ego Maga, jako ¿e jest to mieczwszêdzie p³on¹cy, który utrzymuje Eden, a w Mieczu tym Ró¿d¿ka i Puchar s¹ukryte - a wiêc chocia¿ Mag wstrz¹sany jest Gromem i truty Wê¿em, ma do swejdyspozycji równoczeœnie organy, których zwi¹zek jest najwy¿szym sakramentem
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL