[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Pamiêtaj o tym, jeœlizamierzasz integrowaæ funkcje drukowania z animacj¹.Mo¿e trzeba bêdzie dodaædo animacji przycisk wznawiaj¹cy odtwarzanie po wykonaniu akcji print.Drukowanie ujêcia kluczowego zawieraj¹cego klip filmowy zakoñczy siêna wydrukowaniu zawartoœci jedynie pierwszego ujêcia tego klipu.Jeœli chceszwydrukowaæ wszystkie ujêcia, wprowadŸ œcie¿kê dostêpu do samego klonu klipufilmowego.Nie u¿ywaj akcji print jako akcji kontroluj¹cej ujêcia.W przypadku drukowaniaza pomoc¹ tego typu akcji program zapêtla siê, próbuj¹c wydrukowaæ nieskoñczon¹iloœæ kopii, a to powoduje zawieszenie systemu! Zawsze przypisuj akcjê print domanipulatora zdarzenia.¯eby oceniæ stosunek rzeczywistej wielkoœci grafiki do jej rozmiaru w druku,pomnó¿ rozmiar w pikselach przez rozdzielczoœæ ekranu, wynosz¹c¹ 72 ppi(piksele na cal).Tak wiêc kartka papieru o wielkoœci 8,5 ´ 11 cali odpowiadascenie o rozdzielczoœci 612 pikseli (8,5 cala ´ 72 ppi) na 792 pikseli (11 cali´ 72 ppi).Trzeba te¿ wzi¹æ pod uwagê marginesy ograniczaj¹ce w³aœciwy obszarzadruku strony.Wybierz opcjê Level z menu rozwijanego Location, ¿eby wprowadziæ œcie¿kêdostêpu do pliku wczytanego do wskazanego poziomu (rys.6.78).Wydrukowanezostan¹ wszystkie klatki wczytanego filmu, chyba ¿e wprowadzisz etykietê #Pwybieraj¹c¹ tylko okreœlone ujêcia.W celu wydrukowaniagrupy ujêæ twojego filmu:Oznacz ka¿de ujêcie przeznaczone do wydrukowania etykiet¹ #P.lubJeœli zamierzasz wydrukowaæ grupê ujêæ umieszczonych w ró¿nych listwachczasowych, musisz wpisaæ oddzielne polecenia drukowania w oknie palety akcji.Wprzypadku skorzystania z tej metody bêdziesz mia³ do czynienia z kilkoma oknamidialogowymi, bowiem Flash mo¿e drukowaæ grupê ujêæ, ale ka¿de z osobnej œcie¿kidostêpu (rys.6.79).W celu ustaleniaobszaru drukowanego twojego filmu:Z menu rozwijanego Bounding box palety akcji wybierz Movie.Narysuj w jednymz ujêæ kluczowych ramkê wyznaczaj¹c¹ obszar grafiki i za pomoc¹ palety Framenadaj jej etykietê #B.Ostatni argument akcji print zostanie zmieniony nabmovie.Ramka, któr¹ narysowa³eœ, definiuje obszar drukowany wszystkich ujêæoznaczonych etykiet¹ #P (rys.6.80).lubZ menu rozwijanego Bounding box wybierz Frame.Ostatni argument akcji print zostanie zmieniony na bframe.Grafiki umieszczonewe wszystkich ujêciach kluczowych oznaczonych etykiet¹ #P zostan¹ przeskalowanedo wielkoœci odpowiadaj¹cej maksymalnemu obszarowi drukowanemu (rys.6.81).Rys.6.79.Wydrukowane zostan¹ ujêcia z klipów filmowych taxforms orazreceipts.Dwa oddzielne klipy filmowe wymagaj¹ dwu wyra¿eñ printRys.6.80.Opcja bmovie.Ujêcie kluczowe 26.zawiera obramowanie grafikiokreœlaj¹ce obszar drukowany wszystkich trzech obrazkówRys.6.81.Opcja bframe.Niepotrzebne s¹ ¿adne etykiety #B.Ka¿dy z obrazkówzostaje przeskalowany do wielkoœci obszaru drukowanego.Zauwa¿, ¿e krewetka wdruku bêdzie mia³a proporcje wielkoœci rekinaRys.6.82.Opcja bmax.Niepotrzebne s¹ ¿adne etykiety #B.Obramowanie grafikijest tworzone na podstawie uœrednionego rozmiaru i lokalizacji wszystkichtrzech obrazkówlubZ menu rozwijanego Bounding box wybierz Max.Ostatni argument akcji printzostanie zmieniony na bmax.Flash definiuje maksymaln¹ szerokoœæ i wysokoœæ napodstawie wszystkich drukuj¹cych siê ujêæ, a nastêpnie przeskaluje grafikêwzglêdem ustalonej w ten sposób wielkoœci obszaru drukowanego (rys.6.82).WskazówkiObramowanie grafiki, definiowane w ujêciu kluczowym z etykiet¹ #B, mo¿e mieædowolny kszta³t, jednak Flash rozpoznaje jedynie prostok¹t, w który ów kszta³tmo¿e zostaæ wpasowany.I ten w³aœnie prostok¹t okreœla obszar drukowany.Dobrym pomys³em jest kopiowanie i wklejanie obramowania grafiki do warstwywzorcowej.W ten sposób mo¿na oceniæ stosunek wielkoœci obszaru drukowanegodo grafiki przeznaczonej do wydruku.Upewnij siê, ¿e w ujêciu zawieraj¹cym ujêcie kluczowe z etykiet¹ #B nieumieœci³eœ w kolejnych warstwach ¿adnych innych kszta³tów lub obiektów.Wprzeciwnym wypadku obramowanie grafiki zostanie powiêkszone, a przy tym zmieniasiê zamierzony wczeœniej obszar drukowany (Rys 6.83).Rys.6.83.Te dwa obrazki w ujêciu #B wymuszaj¹ wiêksz¹ powierzchniêobramowania grafikiW celu wydrukowania grafiki zawieraj¹cej przezroczystoœcilub efekty kolorystyczne:Z menu rozwijanego Print palety akcji wybierz opcjê As bitmap (rys.6.84).Grafiki zawieraj¹ce przezroczystoœci lub efekty kolorystyczne nie wydrukuj¹ siêw³aœciwie, jeœli nie u¿yjesz wyra¿enia printAsBitmap.Jednak taki sposóbdrukowania daje w efekcie ni¿sz¹ jakoœæ od wydruków wektorowych.Rys.6.84.Opcja Print As bitmap na palecie akcji, u¿yteczna w przypadkudrukowania przezroczystoœci i efektów kolorystycznych
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL