[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.4.36.Blok edycji parametrów dla akcji on zawiera m.in.zdarzenie KeyPressRys.4.37.Klon przycisku dla zdarzenia Key Press umieszczamy tu¿ obok scenyInformacjewprowadzane z klawiaturyKlawiatura jest równie wa¿nym elementem w funkcjonowaniu interfejsu, co mysz,tak wiêc Flash pozwala tak¿e na detekcjê zdarzeñ wyzwalanych wciœniêciempojedynczego klawisza.Stwarza to mo¿liwoœæ projektowania systemów nawigacjibazuj¹cych na klawiaturze (korzystaj¹cych np.z klawiszy strza³ek lubklawiatury numerycznej) lub skrótów klawiaturowych powielaj¹cych schematynawigacyjne oparte na myszy.Co wiêcej, mo¿liwe jest bie¿¹ce kontrolowanietekstu wprowadzanego przez u¿ytkownika w pustych polach okna filmu, chocia¿takie pola tekstowe nie s¹ zwykle powi¹zane ze zdarzeniami i wymagaj¹ osobnegoomówienia (patrz – rozdzia³ 10.).Teraz zajmiemy siê zastosowaniem pojedynczychkombinacji klawiszy, wyzwalaj¹cych okreœlone dzia³ania przy u¿yciu zdarzeniaKey Press oraz obiektu Key.Zdarzenia klawiaturoweZdarzenie Key Press stanowi opcjê dostêpn¹ w bloku edycji parametrów dla akcjion (rys. 4.36).¯eby skorzystaæ ze zdarzenia Key Press, musisz wczeœniejutworzyæ symbol przycisku i umieœciæ jego klon na listwie czasowej.Klonsymbolu przycisku zachowuje siê jak pojemnik na zdarzenia i skojarzone z nimiakcje, powinieneœ wiêc uczyniæ przycisk niewidzialnym lub te¿ umieœciæ go pozascen¹.Nie bêdzie wtedy widoczny w ostatecznym pliku wyeksportowanym do formatuSWF.W celuutworzenia zdarzenia Key Press:Utwórz symbol niewidzialnego przycisku w sposób opisany wczeœniej w tymrozdziale.Umieœæ klon przycisku na scenie lub zaraz obok sceny – w pierwszym ujêciukluczowym (rys.4.37)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL